Stockholm

Nu är man hemma igen efter äventyren i Sveriges huvudstad Stockholm. Det var en intressant resa.

Bussresan ner till huvudstaden var bland det värsta jag varit med om. Vi hoppade på bussen i hopp om att få sitta bredvid varandra. Det slutade med att Johan fick sitta bredvid en snarkande pensionärs kärring, Amanda lite längre bak i bussen bredvid nått annat pucko, och jag och Ante längst bak helt ihoptryckta. Resan tog 6h. Fruktansvärt!


Väl framme klockan 06.00 så gick vi runt på stan, vi sökte reda på hotellet, åt frukost på McDonalds och hade det allmänt trött och mysigt. Vid halv tio tiden gick vi in på 7 eleven och surfade runt på internet. Vi upptäckte att det gick en Cosmonova-film 10.00. Vi skyndade på ner till T-banan och åkte till Naturhistoriska riksmuseet och såg Deep Sea. Hur mäktigt som helst! Något att rekomendera till dom som inte sett det.

image29


När klockan började närma sig 14.00 checkade vi in på hotellet. Hotel Colonial kanske inte är ett hotel jag direkt kommer att rekomendera, men det fungerade. Dom hade en alldeles underbar Chocomilk apparat vid frukosten.

Vi tog en Power Nap och tog sedan tunnelbanan och färjan över till Gröna Lund. Klockan var väl runt 18.00 tiden då vi kom dit och vi bestämde oss för att värma upp i baren, då kvällsåkbanden inte gick att införskaffa förrän 19.00.
Men när klockan blev sju var det bara jag och Amanda som var redo att åka karusell.
Vi åkte av bara den medans killarna satt i baren. Allt ifrån Uppskjutet till Det Blå Tåget. Och jag säger bara det att det var ett jävla drag i Uppskjutet, där talar vi om adrenalinkick. Synd att vi inte åkte den igen.
Killar, att ni bara kunde välja ölen före karusellerna och oss! Vad ni missade grejer! :O
Amanda provade även på att rida trähäst:

image30


Jag vann en godis burgare i en apparat:

image31


Killarna provade på lite spel:

image32


När Grönan sedan stängde gick vi mot färjan för att åka tillbaka, då mötte vi ett gäng norskar som hade firat Norges nationaldag, så vi fick höra Norges nationalsång av dom och vi sjöng Sveriges nationalsång för dom. Himla härligt gäng!
Väl inne i staden igen försökte vi hitta någon krog, vi gick i säkert hundra år, utan vidare resultat. Slutade med att vi stod på Stureplan. Haha. Värsta jag varit med om. Vad är det för folk som springer omkring där? Medans Johan stack iväg och Amanda ville gå in på East, hade jag och Ante en diskution om stureplansfolket. Speciellt om Sturehof, som var bland det löjligaste jag sett. 
Men eftersom Johan gick tillbaka till hotellet gjorde vi detsamma. Tog inte många sekunder innan man somnade. 

Dagen därpå blev det mest en massa shopping, bland annat skopar nummer 101: 

 
image33


Det blev också två väskor, godis och en massa tidningar. Och två kinder ägg ;)
Båda dagarna åt vi på en underbar Libanon resturang grej i Kungshallen. Bufflo Wings, det enda rätta.

Vi sprang också omkring på plattan:

image34


Kollade när konstigt folk hungerstrejkade (notera att dom var inne på dag 14.. T.o.m dag 15 då vi åkte hem):

image35


Vi låste in Amanda i ett skåp på T-centralen:

image36


Skönt var iaf att vi tog tåget hem istället för bussen. Där sov man förbannat gott.
Bästa med hela resan var att gå in på Sko Uno, fan vad skor det finns där!
Nu är jag bara trött... Behöver sova ut i sju år efter två så intesnsiva dagar..

Kommentarer
Postat av: Amanda

Hahaha ja du vilken resa :P vi ägde iaf på grönan men kan vi ju tala tyst om blå tåget ;P haha du nämde inte allt konstigt folk vi såg från killar i klänning å katt öron till sönderknarkade gubbar som försöker äta macka i plast påse ;P haha man kan ju åka dit bara för att skratta åt alla konstiga knasiga människor :)hämta igen dig rejällt nu honeypie :) a bossi bo

2007-05-19 @ 15:29:54
Postat av: Sandra

Knasigaste resan ever :P
Men att du och jag ägde på Grönan Amanda! Och jag ångrar fortfarande att jag inte gav lodisen hans påse.. han hade ju trots allt flera mackor där.. och kanske lite knark med.. a bossi bobo

2007-05-19 @ 16:27:17
URL: http://sandraengbergs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0