Vila i frid..

Man förstår inte hur jävla bra man har det innan det är för sent.. Man går omkring och oroar sig för prov, tentor och tal, hur vikigt är det jämfört med en annan människa? Man hakar upp sig på detaljer som egentligen har noll betydelse, men nu vet jag.. 
Aldrig har någon riktigt nära gått bort, har mest varit mor och far föräldrarnas mor och farföräldrar, 
som jag knappt träffade.. Men nu handlar det alltså om min mormors man, inte min morfar, utan 
min låtsas morfar. 

Hur mycket tid har inte vi spenderat tillsammans då? Alla sommrar då ni bott i stugan bredvid vårt 
hus, alla helger ni kom och hälsa på för att vädret var så fint! Eller när man kom hem efter skolan 
och tror man är ensam, men man hör ett "Hallå!" då det visat sig att sporten sändes 
på en kanal Walle inte hade, men som tydligen fanns i vår kanallista. 
Men ett sådant "hallå" kommer inte mer, det kommer förbli tyst. 

Fan, man fattar inte hur bra man hade det..

Men jag fick iallafall en sista kram när jag hälsade på dig på sjukhuset, jag trodde inte att det skulle 
bli den sista, men livet vänder jävligt tvärt ibland, tydligen..
Du var på alldeles för bra humör när jag såg sig sist, jag trodde inte att det bara var någon dag 
kvar då. Men jag antar att du själv visste, och inte ville göra oss oroliga. 

Men du ska veta att du är jävligt saknad Walle, hela, hela, hela, hela tiden!
Jag måste trösta mormor.   

Kommentarer
Postat av: Evelyn

Jag kände inte Walle, men träffade ju honom några gånger under årens lopp ivf, och jag kommer att sakna honom jag med, även fast det är långt ifrån hur mycket ni saknar honom! Men hade hade ett bra och lyckligt liv, och det är tack vara dig och din familj sandra, kom ihåg det! :)
Men jag lider verkligen med er nu :( Hälsa din mormor från mig :)

Vila i frid Walle!

2007-10-18 @ 18:13:25
Postat av: Sandra

Tack Evelyn! Du betyder så mycket för mig, vad skulle jag göra utan dig? Så hemskt att se mormor idag, hon hade tvättat hans kläder, kollat igenom en massa lådor som tillhörde honom och så.. Fy fan.. Jag går under snart.

2007-10-18 @ 21:15:56
URL: http://sandraengbergs.blogg.se
Postat av: Evelyn

Nej, urs! :( sånt är jättejobbigt! jag fick en massa saker efter min morbror när min moster städat ur hans grejor.. saker som jag hade sett och pekat på hos dom när jag var liten och det hade han tydligen bestämt att jag skulle ha sedan, utan att jag visste om det.. det känns så hemskt att inte kunna tacka! Verkligen ALLT känns så hemskt efteråt, man undrar varför man aldrig gjorde det eller det osv.. och då stod ändå inte jag och min morbror så nära varandra, så jag kan bara tänka mig hur det måste kännas för dig just nu :( Men du vet att jag finns här för dig! Du kan slå mig en pling när som helst om du vill prata, vare sig det är mitt i natten eller mitt i middagen då du brukar ringa ;)

2007-10-18 @ 22:49:15
Postat av: Sandra

Ja fy fan.. Det suger så jävla hårt att jag knappt vet vad jag ska säga, och ännumindre vad jag ska säga till mormor.. Men jag antar att det blir bättre med tiden. Men det lär vara shit nu innan begravningen, men sedan så går det väl sakta framåt.. Tack igen för ditt stöd dear! Du förstår inte hur mycket du betyder!

2007-10-19 @ 17:10:56
URL: http://sandraengbergs.blogg.se
Postat av: Theres

ja det är jävlit jobbigt!!!!:(
jag har inte träffat mormor än men gör i dag

2007-10-20 @ 11:07:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0