Analogt fotograferande med den underbara Konican T4

Hahah, JA, nu har jag äntligen lyckats knäppa hela den svartvita rullen till Konican och även framkallat OCH hämtat ut bilderna! Där ser man va!

Jag tycker om den jätte mycket, så jävla värd 600 kronor.

Några bilder blev suddiga, vilket var väntat, men resultatet blev mycket bättre än vad jag trodde att det skulle bli. Men nu efter första framkallningen så har man lagt pbåde en och två saker på minnet inför nästa rulle. Tex att ett stativ är att föredra till långzoom och även 50 mm i vissa fall. Sedan ska man vara jäkligt noga med skärpan, det finns ju ingenting som heter auto dirket, så.. Men det är spännande, har en ny rulle på G, som kanske dyker upp om ett tag då. Dyr hobby men satan så spännande när man får kika på bilderna efteråt. Jag måste tipsa om analogt foto till er alla, tänk att få till ett riktigt snyggt porträtt och knäppa det med en svartvit rulle. Där talar vi om kontraster mellan dagrarna och skuggorna som du inte finner inom den digitala världen. Skavanker försvinner och det återstår ytor som kan tyckas vara redigerade i efterhand. Jag tycker även att landskapsfotografierna får mer av en berättelse bakom sig inom det analoga om man jämför med det digitala. Det är magi.

Att tillägga är att jag inte har redigerat de bilder jag nu lägger upp utan endast scannat in dem på datorn och återigen gjort dom svartvita i PS eftersom det blir ett lila färgstick i bilder man scannar in.









--
Konica T4
Konica Hexanon AR 50mm F/1.7

/Sandra Engberg





Kommentarer
Postat av: Evelyn

Ooooh!! fintfintfintfint!! VillocksåVillocksåVillocksåVillockså!!



Nu köper vi granntorp och bygger en lada mitt emellan med fotostudio och eget fotolabb! Punkt slut.

2008-11-16 @ 18:29:16
URL: http://gukoret.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hahaha, jag menar det! :D Det blir, så fort jag skaffat jobb. Punk slut.

2008-11-17 @ 07:06:42
Postat av: Amanda

Ohhh va fint^^ kommer ihåg de första bilderna vi framkallade på es ^^ vi var stjärnor redan då ;) hahah

2008-11-18 @ 10:50:37
Postat av: Sandra

Hahaha, att vi var! Dom var underbara! :D

2008-11-21 @ 13:08:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0