"Bättre det än en flaska whiskey"

Det händer så mycket och jag har ingen tid att blogga!

I helgen så var jag och Evelyn i Stockholm för att göra... ALLT?!

- Vi såg på teatern Cabaret. Vi hade lite delade meningar och många gemensamma. Då vi såg en annan uppsättning av Cabaret hemma i Sundsvall i våras så tyckte vi att den var så bra så att vi var tvugna att se Cabaret i Stockholm när den sattes upp av Colin Nutley. I huvudrollerna var Helena Bergström och Richard Wolff samt skådisar som Sven Wolter och Siw Malmqvist (stavning på alla namn?). Trots sin otroliga skådespelar elit så måste jag ändå säga att Cabaret i Sundsvall var bättre, trots att man inte kände igen en jävel där. Eller var det kanske just det? Inga förväntningar. Men det var värt tusen gånger pengarna (vi betalade 70 kr) och teatern var underbar! Om man kunde plocka det bästa från SundsvallsCabareten och StockholmsCabareten då skulle man få en SUPERCABARET!

- Vi handlade lite på stan, skivor och lite så, intget värre.

- Vi åt en massa god mat! Laxröran på Sandys var SUVERÄN!

- Vi fotade på Sergelstorg, i gamla stan, på T-banan och på Skansen! En bråkdel av bilderna kommer längst ner.

- Vi for till Bromma till Akvarielagret och Evelyn den galningen köpte jättefina fiskar! (Jag gillar den med tänder som log och såg mördande ut hela tiden bäst på akvarielagret, du skulle ha köpt den)

- Vi for mot Märsta där Evelyn köpte möss! Tre små söta!

- Vi var helt förvirrade på T-centralen och Evelyn gjorde något som tycktes komme direkt från en film-scen. Hahha, Mobiler och glömska personer är en dålig kombination.

- Vi sprang runt och sökte Myrorna (det var stängt när vi hittade dit).

- Vi tomåkte T-bana och bussar.

- Vi mixtrade med fiskar i T-centralens skåp.

- Vi fick en JÄVLA CP CHOCK på vägen hem.

Något som inte har med Stockholm att göra dock, är att jag har köpt mig två Sebrafinkar! Jag har inte ens hunnit säga det! Det kommer att komma bilder på dem snart. Plus att ett nytt köp planeras. Tur att man har en familj som inte längre bryr sig när man tar hem djur.
Som pappa skulle säga: "Bättre det än en flaska whiskey"












--
Sandra Engberg
Nikon D60
AF-S DX Zoom-Nikkor 18-55mm
Sigma AF 70-300/4-5,6 DG
Nikon SB-400 Speedlight




Kommentarer
Postat av: Elin

Gud vad jag saknar er, bara sådär träffas varenda dag! Och jag skulle ha följt med dig till parken och dansat =) vi måste verkligen hitta å¨nått någon dag, jag och madde ska ut och busa när vi fyller åt det är typ helgen efter nästa helg eller så var det ännu senare, jaja, jag hör av mig för jag vill verkligen träffa både dig och evelyn och amanda om hon är hemma, hade bra!

2008-11-17 @ 16:11:01
URL: http://wickedwonderboy.blogg.se/
Postat av: Sandra

Mihihihi! Jaa, hör av dig! Skulle vara skitkul! Säg till när ni ska ut och busa bara! :D Ha det bra du med!

2008-11-21 @ 13:10:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0