Är han min vän eller min hund?

Arrak. Det är så han heter. Den spinkiga, ulliga, vita pruppen (och det är inte för intet han har det smeknamnet).
Han är en pudel, inte en såndär liten som man tappar bort eller sätter sig på, utan en Kungspudel. Han är fisförnäm som vilken pudel som helst och för att understryka det faktumet ligger han alltid med frambenen i kors. Han är en knähund av värsta slaget, trots sin storlek. Han kan göra en gul och blå med sina bocksprång och totala klumpighet.
Han kan krypa ner under täcket för att slippa gå ut på morgonen, då han är tröttare än den allra tröttaste varelsen på jorden. Ibland tror jag att hans ögonlock är igenspikade och hörseln helt ur funktion, det senare händer inte bara på morgonen. Hans öron tycks vara något av och påslagbart. 
Han kan vägra gå i regn och aldrig i vattenpölar, aldrig. Och aldrig äter han det foder man bjuder på, aldrig. 

Men han är min vän. Eller hur? 

Jag kan inte tänka mig någon annan som är så bra på att lyssna som han. Det kanske låter klyshigt, och det kan hända att han inte förstår vad jag menar, och det kan också hända att den känslan förstärks när han drar djupa suckar på helt fel ställen i mina historier. Men han lyssnar åtminstone. Det är bättre än måånga andra. För att göra honom nöjd så kliar man honom på magen och låter han sitta i famnen när man ser på TV (och äter och sover och läser m.m.). 
Jag kan inte komma på någon annan som skulle bli så glad när man kommer hem efter skolan eller bara har varit ute i fem minuter och kommer in igen. Faktum är att jag aldrig sett den hunden sur eller less. Och där rensar vi då bort hela mänskligheten. Om man lägger ihop ett och ett då så kan ingen mänsklig varelse jämföra sig med min hund. Han är trogen! Och där rensar man återigen bort alla karlar på denhär jorden (typ, eller hur)!

Vet ni vad han är? 
Han är fan oslagbar! 

Kommentarer
Postat av: Theres

haha, det var söttt skrivet!!!<3;D

2008-09-24 @ 18:17:02
Postat av: Sandra

Haha, ja kanske!

2008-09-30 @ 14:51:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0