Lalalala laa. Punkt.

Jag är väl lite tom i huvudet just nu. Men det är vi väl alla lite till och från. Och jag är väl lite mer till. Som vanligt.

Jo, jag går ju en skrivkurs hos ABF med författaren Pelle Olsson i spetsen. Detta är nog det roligaste jag gjort på länge! Och mest givande. Att uttrycka sig i bild och foto är en sak, det har jag gjort så länge och så ofta och framför allt så mycket! Så detta är, kanske inte något nytt, men ungefär något nytt! Det är nyttigt att få gå igenom hur man gör, hur man ska kunna lyckas med sitt hantverk och varför. Det är många övningar, endel snabbare än andra, men alla lika svåra och då spelar det ingen roll om det är en längre eller kortare text man ska skriva. Men oj oj oj vad jag lärt mig mycket! Jag tycker att fler i vårt långa land borde resa sitt arsle från sofforna om helgerna och gå kurser, det finns så mycket att lära, och så lite tid!
     Givmild som man är så ska ni få ett smakprov på en snabb övning vi gjorde igår. Uppgiften var att skriva en novell om sig själv, en memoar, på 6 ord. Först blev man helt ställd och tänkte mest: Vad fan?! Men jag försökte:

"Det finns en mening, tro mig"

Bra eller dåligt är väl inte upp till mig att besluta. Men åtminstone jag i ett nötskal.
Ta och prova på ni också vet jag!

Såå... På måndag morgon bär det av till fjällen för en vecka av... stress? Eller åtminstone halva veckan, då halva släkten kommer dit. Vilket påminner mig om att jag måste gå ut och byta däck på min släpvagn för vi ska ha med oss så mycket mat. (Nu tror ni att det är en stor släpvagn, men ni har FEL! Den är seriöst inte större än 1 x 1 meter, eller nått).

Nej nej, nu ska jag sluta att ordbajsa och lämna er i fred.

/Sandra

Ja just, min ena fågel dog igår. God damn it!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

rip. sandras fågel <3

2009-04-04 @ 20:18:57
Postat av: Sandra Engberg

Ja, stackars lilla Brooklyn! Nu blev Grace ensam..

2009-04-04 @ 21:12:53
URL: http://sandraengbergs.blogg.se/
Postat av: Rebecca

stackars Grace :(

2009-04-04 @ 22:59:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0