Blinka så att man förstår!

Är det inte väldigt irriterande när man är ute och kör, med en bil framför sig och en bil bakom sig och så blinkar bilen bakom till med ljustutan? Vad vill bilisten då? Man sitter och smygkikar ifall han/hon skall blinka igen, så man kanske förstår vad det var han/hon menade. Man börjar kika runt i bilen för att söka fel, stänga av radion för att höra om något är galet, men allt är som vanligt. Man kikar igen efter något mer blinkande, men så kommer det inget mer, utan man får fara runt i ovisshet och fundera på det där resten av resan och halva dagen också. 

För tusan! Blinka så att man förstår! 


Kommentarer
Postat av: Evelyn

Hihi, jag har råkat tutblinka flera gånger jag! ^^ har råkat fiffla med ljuset när jag egentligen skulle åt vindutetorkarna och jag tutblinkar också ibland när jag vill ha ljus i instrumentpanelen och ibland kommer jag åt den där spaken av bara farten när jag är ute och kör! ^^ Jag undrar jag hur många bilister jag har fått att börja grubbla när jag har varit ute på vägarna! :D

Något som jag däremot inte tål är de som aldrig använder blinkers, framförallt i rondeller... hömhöm.. ;)

2009-12-14 @ 13:48:49
URL: http://gukoret.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hahaha, så sant så sant! Det har väl hänt en och annan gång att man kommit åt lite spakar och knappar, vissa bilar är ju som rymdfarkoster när det gäller mängden knappar så! Haha!



Haha fast jag brukar använda blinkers i rondeller när det behövs, men sällan annars, det är ju ett sånt himla massa blinkande det blir då! Haha, jag säger inte emot mig själv nu eller?

2009-12-14 @ 16:23:51
URL: http://sandraengbergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0