Porträtt

Jag beslutade mig för att göra ett porträtt av min syster, då hon var yngre. Detta för att kunna ha exempel på porträtt om jag nu ska börja ta mitt porträtt målande mer seriöst. Just nu ser bilden ganska så läskig ut, eftersom hon bara har ett öga, haha, men förhoppningsvis så får hon ett till snart! 
   
Och icke att förglömma: Vill ni ha ett foto avmålat så hör av er till mig! Jag ställer så gärna upp så!

Fotot:
 

Uppdatering ett:


Okej, don't freak out! Grejen med olja, som denna är målad i är att det aldrig torkar, nästan. Vilket gör atthudtonerna är väldigt enformiga just nu, jag måste nämligen vänta tills tavlan torkat innan jag kan göra mer skuggor och dagrar. Och maybe så får hon en mun, ett öga och en tydligare näsa imorgon. Hehe. Sedan är det dags för bakgrunden innan jag fortsätter med håret och kläderna, och sedan till sist händerna och stolen.

Håll ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0