Oj, oj, oj Ständut Blakk!

Wow, vilken kväll! Var ska man börja?

Evelyn ringde till mig på lunchen igår och kacklade om att jag skulle följa med henne och Djurkompaniet tjejerna ut. Det skulle börja med Singstar på självaste Djurkompaniet med en massa dricka såklart, sedan skulle vi ut och äta följt av en krogrunda. Planen verkade helt okej, efter lite övertalning från Evelyns sida.

Klockan sprang på mot femslaget, då jag skulle vara på kompaniet. Jag hann knappt duscha, då jag varit på Erikshjälpen med Amanda och systeryster och sedan åkt till morfar för att hälsa på. Men jag hann, i princip.

Väl där så börjar partyt. Alla är glada i hatten och det sjungs Singstar för fulla muggar, blandat med godis, chips och dricka av alla de slag. Men några popcorn blev det aldrig, haha. Den var oförglömlig.
     Sedan fick vi skjuts in till stan och vi gick till Jop's för att äta. Evelyn och jag tog plankstek med lax. Hur sjukt gott som helst!? Jättefin restaurang även om Jessica hade lite problem med ljusen där i fönstret. Haha. När middagen var färdigäten och vi hade besökt "Babes" toaletten (visst va det så det stod?) så sprang vi ut i snöyran för att hitta en krog. Vi blev till snögubbar på två sekunder och gick då in på Irish för att tina lite. Någon gubbe spyr över baren och sedan var man inte så sugen på någonting längre! Men det blev en jäger innan vi fortsatte jakten på krog. Vi gick till Aveny, då Evelyn och jag visste att Ständut Blakk skulle spela där på kvällen/natten. Men jag tror att det är 23 där så det var väl mest en chansning, men med fårat sällskap så gick det smidigare än jag någonsin kunnat tänka mig! Vi visade inte ens leg! Totalt överlycklig hoppar jag sedan omkring på dansgolvet hela satans kvällen. 
     Ständut Blakk var, inte lika bra som på Gatufesten, men helt underbara! Vilket håll i gång! Även om det var lite samma låtar som alltid så är dom riktiga party-draigångare.  
 











På bilden längst ned sitter "Corner-woman" och tar en paus i sitt dansande. Det var en galen gumma det, säkert 60+ och hon dansade ideligen! Och det var de underligaste danserna jag någonsin har sett. Knepiga gamla människor.
 
Jadu, Evelyn. Det var en kväll att minnas! Lätt den bästa kvällen på länge, länge! Helt sjukt underbart!
Ständut Blakk på Gatufesten nästa, och då ska Amanda också med!

Kommentarer
Postat av: Sussi

Ni verkar då ha haft en riktig hel kväll...

Tur brorsan tog på sig att skjutsa hem er!

2009-01-25 @ 13:35:25
URL: http://gardenhouse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0