GATUFESTEN 2009!

Ingen anade väl då att det skulle bli en helg av (varning för interna skämt, det är ju GF så ni får stå ut):
 
- Våldsamma rosa elefanter
- Bänkar som börjar likna gungbräder
- Folk som har umgänge bredvid kyrkan (det var inte vi)
- RA PAPAPA PAA PAA PA PAA PAPAAAAA!
- Genvägar från Granlo (när bussen inte tycktes gå, heh)
- Tacotallrikar på vift
- Korta karuseller

Det var så här det började, Onsdag den 1:a Juli.




Och det var Amanda och jag som flyttade in i mormors lägenhet, för detta rajraj till helg! Vi var mer peppade än någonsin, det var ett år sedan sist! 




Syrran dök även upp för lite karusell åk. Se vad lika vi ser ut på denna bild, annars är det ju mest bror jag liknar!





Vi mötte naturligtvis upp Evelyn! Och nu var vi samlade, vår lilla trio som inte någonsin kan bli hel utan någon av oss. Vi lyckades få Evelyn att köpa ett tredagars, och då blev lyckan total!




Vi drack, endel.. Sådär. Du vet.




Vi såg på Ständut Blakk! Jag menar ingen Gatufest utan Ständut! Men dom (små jävlarna.. ursäkta!) skulle vidare till Piteå redan på Torsdagen..




Vi såg även Miss Li (stavningen är okej va?).




Vi såg också Ledin, Lena och Orup, lite Jerkan, Ace of Base och nått mer.. Minns inte riktigt.
Vi var underbart glada, för det är bara Gatufesten en gång om året, och då har man kul! Och är det inte hejdundrande kul så gör man så att det blir det!




Och när Ständut Blakk inte ville stanna för att fylla våra små öron med musik så sökte vi oss till ett nytt tält, på väg för att finna ett nytt band. Och vi fann ett band. Vi fann DET bandet. Vi fann "Två Backar Läsk"!  Dom var skitbra och vi dansade och sjung tills jag inte längre kunde prata, inte för att jag kunde det innan heller men.. Hes som häst, hur som helst, dagen efter var vi gul och blå, men det var värt det.



Det var väl ingen större tillfällighet att det var just gitarristen i Två Backar Läsk som fick stå i centrum av bilden.


För att göra en lååång historia väldigt kort, så var det såhär vi såg ut på Söndag morgon. Efter fyra dagar av festande, fyra dagar av ljuv musik och fyra dagar av skratt. Fasen vad kul vi hade!





Jag anar att ni skulle vilja se alla bilder, i alla fall vet jag att vissa skulle vilja det, men man kan ju inte buda på för mycket av det goda! Kanske dyker det upp fler små historier om denna helg (vecka), så håll ut!

God natt på er, sov sött och dröm bara om ögongodis!

Kommentarer
Postat av: Amanda

pa pa pappa papppapapappapap:D jag säger bara de!!! GF de blir inte mkt roligare än så:D Du får ju inte glömma tre tjejer på en bajamaja;) "men bra" woohohohohohoho blir glad glad glad när jag ser bilderna^^

2009-07-07 @ 12:59:17
Postat av: Mammsen

Tur man inte var med, i erat tempo hade man ju stupat... Men kul tycks det ha varit av inlägget att dömma=)

2009-07-07 @ 21:29:02
URL: http://gardenhouse.blogg.se/
Postat av: Theres

Haha, ni värckar ju ha haft det jättekul!!! Jag gillar Amandas min på fjärde bilden!! :P Det är helt otroligt vad vi kan vara lika varandra ibland!! ;D

2009-07-07 @ 21:33:48
URL: http://theresengbergs.blogg.se/
Postat av: Rebecca

gud vad fin du var i håret :D du passar sjukt bra i kort!

2009-07-09 @ 21:41:40
URL: http://rrebeccablomqvist.blogg.se/
Postat av: Sandra

Oooh, tack så mycket! Jätteroligt att höra!:D

2009-07-10 @ 17:40:14
URL: http://sandraengbergs.blogg.se/
Postat av: Lutt

Jasså ni fick ut Evy iaf:)

2009-07-14 @ 23:51:48
URL: http://germanen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0