Chokladkola

Joho ni, nu ser ni har jag bakat! Det blev lite chokladkola. Den såg så smarrig ut i kokboken att jag nästan blev helt och hållet tvingad till att prova. Och så svårt var det inte heller!



Margarin     50 g
Socker     2 dl
Ljus sirap     1 dl
Kakao     3-4 msk

Gör så här:
Blanda ingredienserna i en kastrull. Sikta i kakopulvret om det är klimpigt. Koka upp smeten i en kastrull. Sänk värmen och koka kolasmeten 5-7 min. Rör inte i smeten under kokningen. Häll upp smeten i en liten oljad långpanna ca 13x18 cm. Låt smeten stelna t ex i svalskåpet. Skär kolan i bitar med en lätt oljad vass kniv. Linda in bitarna i smörgåspapper eller plastfolie.

Lätt som en plätteli plätt!
 

Kommentarer
Postat av: Sussi

Dröm bilen va???

Kolan var super godast i stan, på ön menar jag...

/Mammsen

2009-06-16 @ 23:12:03
URL: http://gardenhouse.blogg.se/
Postat av: Theres

Jag fick ju inte smaka!! :( hahah, jag får väl göra det sen? :D

2009-06-17 @ 16:25:56
URL: http://theresengbergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0