Ny header och ny kamera

Tja, headern kan ni ju se.

Fick en ljuvlig gammal 30-tals bälgkamera av mormor här om dagen. Den tillhörde min gammelmormor och gammelmorfar. Förstå vilka under folk sitter på där ute i stugorna! Nör kära mormor insåg att jag gillade äldre kameror och inte bara nya så rotade hon fram denna goding och nu är den min att leka med. Meheh.

Denna modellen heter Stölma Auto och är alltså från 30-talet.
Dragspelet ser mycket tätt ut, och är förhållandevis mycket mjukt och fint.
Stödbenet är stabilt och avtryckaren går utan problem.
Kiken är klar och fin (men en dålig uppfinning på dessa kameror då man knappt ser något alls).
Jag tycker att det verkar vara bra odds för att den ska fungera, eller hur?


Kommentarer
Postat av: Theres

Snygg header!! ;D Jag är med som vanligt!! ;)

2009-06-12 @ 11:16:39
Postat av: Madde

Skit snygga bilder !!! :)

2009-06-12 @ 11:17:56
Postat av: Sandra

Tackar och bockar både till Tes och Madde! Tack tack! :)

2009-06-13 @ 16:31:08
URL: http://sandraengbergs.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Härligt med en sån gammal och fin kamera och kul om den fungerar :)

2009-06-14 @ 00:15:13
URL: http://kawasart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0