Godis i glas

Oh, la la la!
Jag följde med mormor till Tonhallen där dom sålde allt möjligt krimskrams för billiga penningar! Där hittade jag bland annat godis i glas! Så socker söta! Hittade en massa annat också, kanske laddar upp några bilder imorgon eller så, vi får se.
     Detta ska naturligtvis gå till min bod som jag tänker öppna för en dag eller som mest en helg i sommar. Jag har så mycket till boden nu! Ska bli kul!



Och idag var jag på Erikshjälpen och kikade efter en stol, och jag hittade två! Dom var inte så värst fina egentligen, ganska normala, men jag ska göra dom lite mysigare! Att folk inte ser potentialen i begagnade möbler?! Jag betalade 25 kronor styck för detta par som jag nu har slipat och målat på. Och om jag får säga det själv så börjar dom se lite bättre ut nu efter första omgången färg.



När jag målat dem två gånger tänkte jag måla dit mönster på dem också. Jag satt och skissade på en idé idag. Tänkte måla både på ryggstödet och på själva sitsen. Kanske något i denna stilen på ryggstödet?



Ja kanske, vem vet!

Jag darrar för tusan fortfarande i handen sedan jag slipade ner lacken på stolarna, den där eldrivna slip-musen (okeej, ingen sån humor nu!) är inte att leka med! Haha! Jag är för trött för att blogga nu tror jag!



Tack och hej!
/Sandra Engberg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0