Bo på lantgård?

Jag har en vision som jag gått och grubblat på länge nu. Funderat på. Tjatat om. Och jag tror att det skulle fungera, och äntligen så har jag börjat få andra på gården att inse det också! Detta är en perfekt gård att starta bo på lantgård på. Visionen förstärktes ännu mer igår när jag fann häst plogar när jag var på åkern för att se hur det gick för pappa när han plöjde vid storladan. Dessa har en gång i tiden använts på gården och har sedan blivit liggandes. När vi sedan skaffar häst är det ju en underbart rolig sak att prova. Jag skulle så gärna vilja göra ett potatisland. Och jag tror att det finns många som skulle vilja prova på det. För att inte tala om hästslädarna och vagnarna som bara står staplade i storladan, det brinner i fingrarna, dem skall jag rusta upp en vacker dag. 

Hur som helst så skall jag fixa bo på lantgård, eftersom lantlivet blir mer och mer sällsynt så skulle det bli en ära att få visa hur livet går till på en gård. Även om så i mindre skala och delvis väldigt modernt. Men det finns en otrolig historia bakom allt. Bakom varje hus, varje lada, varje åker och varje hage. Det finns minnen, arbete och maskiner kvar från en tid som man idag knappast återfinner i bruk.



Bilder från igår. Fåren knaprar på knäckebröd som jag hade med mig.


 


Kommentarer
Postat av: Amanda

Det låter som en super idé du har på gång! :D Go for it girl!

2009-10-18 @ 21:00:30
URL: http://sam.webblogg.se/
Postat av: Rebecca

får är söta =D

2009-10-19 @ 00:23:54
URL: http://rrebeccablomqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0