Titta mor - jag kan laga mat!

Mor blev så orolig när jag flyttade hemifrån. Hon kan ju inte laga mat! Men se, jag kan faktiskt!
Något jag också kan mor, är detta:

- Vattna blommorna

- Dammsuga golven

- Diska efter att jag har ätit

- Lägga kläderna i garderoben (jag har inte sagt att jag viker dem)

- Göra ren spisen

- Bädda sängen varje morgon

- Vara snål på elen

- Inte låta saker bli gamla i kylen


Så faktum är att du inte behöver vara orolig mamma lilla. Jag klarar mig! Men för att du ska känna dig behövd så kan jag alltid ta hem tvätten till dig. Om du vill. Skämt å sido.





Dagens specialare Blomkål och broccoli soppa, med smarrigt bröd till så klart!

 




Otroligt - men sant!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0