Får och stängsel

Igår for mina föräldrar och min syster till fjällen och farmor och farfar är utomlands. Gården står under min uppsikt. Det har aldrig varit ett problem förr och det blev det inte denna gången heller, även om det blev mycket att göra. Som alltid när alla utom en lämnar gården så händer detta:


1. Fårhagen blir riven av älgar

2. Fåren rymmer

3. Lammen hittar inte tillbaka genom stängslet igen

4. Det är torsk på diesel i pickupen


Sedan kommer vi till de punkter som vanligtivs inte händer, men som hände:


1. Farfar har gömt elagregatet på ett ställe som tog ungefär en timme att hitta innan jag kunde bryta strömmen

2. Ett får var det bara ett skelett kvar av

3.  Tråden som innan räckte runt hagen var nu för kort


Det är tur att man är händig.

Kommentarer
Postat av: Elin

Miss handyman :P

2009-09-13 @ 12:11:49
URL: http://wickedwonderboy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0