Att göra rök

Idag när jag stod och väntade på att pärena skulle koka färdigt på spisen så började jag att fota rök. Först tog jag ett litet juleljus, men det blev alldeles för dålig rök då man blåste ut det. Så jag tog ett rätt så grovt ljus - fjutta på - blåste ut - fotade fort som bara den.

Det är mycket underhållande att experimentera med saker som detta när man lagar mat, det gör det hela avsevärt roligare! För att laga mat i sig är det värsta straff man kan få. Det är som en smäll rakt i ansiktet. Det är som att försvinna in i ett svart hål och aldrig komma tillbaka. Det är som att solen går ner och utan att komma upp igen. Det är roten till allt ont. Det är inte konstigt om folk i denna värld är vresiga - antagligen har någon sagt åt dem att laga mat.  



Nikon D60 - Nikkor 18-55mm - Speedlight SB-400


Kommentarer
Postat av: Evelyn

Jag tycker det är kul att laga mat :D Disken efteråt däremot..

2010-01-07 @ 21:17:14
URL: http://gukoret.blogg.se/
Postat av: Neha

Snygg bild:D

2010-01-08 @ 20:30:34
URL: http://nehaexponerar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0