Stolpås Gård

Jag håller på att (vid sidan om allt annat jag håller på med) utforma en grafisk profil till vår gård. Stolpås Gård. Jag har hittat ett typsnitt jag gillar och gjorde för ett tag sedan ett förslag på logotyp. Jag tänkte att ni kunde få tjuvkika.





Några spontana åsikter för eller emot?





Jag slänger också in en repris från 2009.
Då skrev jag om hur man tar sig till Stolpås nattetid. Lite tips, ifall ni vill hälsa på. 


Jo, om man vill ta sig till Stolpås gård nattetid då gör man följande:


- Trampa gasen i botten, för det är ingen trafik (alls) på vägarna.

- Kör mitt i vägen (som i och för sig alltid är en bilbredd bred) för att undvika att köra över katter.

- Sicksacka mellan hästskitarna, se det som en utmaning!

- Blända alla fotgängare, för då ser de inget och måste stå helt stilla, vilket gör att du vet precis var du har dem.

- Satsa järnet i Släda-kurvan för där går det ändå åt helvete om du möter någon.

- Håll andan och be om du ser en älg på vägen.

- Vinka glatt och ge en slängkyss om du ser en älg vid sidan av vägen.

- Bromsa 2 meter innan infarten bara för att försöka slå rekord i kortast bromssträcka, tävlingen som du har med och mot dig själv.

- Blinka inte vid infarten, det är ändå ingen som ser.


Jag tror du klarar det!


Kommentarer
Postat av: Theres

Hahahahahahahahahahaha!!!!!!!! Jag dör. Det är ju precis sådär det här här!! xD



Bilden är jävligt snygg också. Hahaha, so fun. :D

2011-02-24 @ 20:09:12
URL: http://theresengbergs.blogg.se/
Postat av: Evelyn

Känner igen den vägbeskrivningen ;) Det enda jag faller dit på är dock blinkandet vid infarten.. jag blinkar ALLTID! Jävla ovana alltså..



Logotypen ser bra ut för övrigt! Gillar den :)

2011-02-24 @ 20:38:11
URL: http://gukoret.blogg.se/
Postat av: Gardenhouse

Jo jag tackar jag, kunde inte ha förklarat vägen bättre själv...

Gillar loggan, kanske något stram? Du vet hur jag är... blommor & blad? ett får eller nåt? eller?

Kraming

2011-02-27 @ 13:27:25
URL: http://gardenhouse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0