Amerika - Down the Mississippi (Del 5)

Nu har vi kommit till Memphis på resan genom musikens USA! Vi har kommit till hjärtat av rock'n'roll!
Det är obeskrivligt. Totalt.

Mitt och Theres rum hade utsikt över Mississippi. Det var väldigt högt upp, men om man kollar rakt ut mot horisonten så kunde man ändå se ut genom fönstren utan att knäskålarna förvandlades till pärmos.





I Memphis finns otroligt fina spårvagnar, betala en dollar och du får åka så långt du vill!




Mamma och pappa is walking in Memphis. Vädret är underbart, luften betydligt renare än i New York och allt är stängt. Varenda affär, varenda restautang - allt. Söndagar verkar inte vara så poppis här.





Skyltarna är så mycket snyggare än här i Sverige.





Där finns en otroligt mäktig stadion. Läckert säger jag!





Jag fick även chansen att se Lanskys. Här nedan ser ni ingången till butiken. Det var där Elvis började köpa sina läckra scenkläder.




Självklart hittade jag en häst i Memphis också! Tala om trafiksäker och med ett lugnt temprament.




Sedan har vi såklart självaste Beale Street. På denna gata gungar allt och alla av musik och sprit! Den enda gatan som inte var öde på en söndag.




Detta var en snutt från Memphis. Men med tanke på att Memphis har så underbart många underbara sidor så kommer det att komma fler inlägg om just denna stad. De två följande kommer att handla om Sun Studio och Graceland. På Graceland skall jag ta er med på en tur genom Elvis hus. Rum för rum.


Kommentarer
Postat av: Gardenhouse

=)

2011-07-10 @ 01:06:57
URL: http://gardenhouse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0