Amerika - Stor stad, liten flicka (Del 2)

New York är stort. Och jag är liten. Det är fakta. Men när vi kom till Central Park insåg jag ändå att det dom kallar park bara är en fjärt jämfört med "parkerna" vi har i Sverige. Det kändes skönt. Men det är en väldigt fin liten fjärtpark dom har! Med en massa dammar och planterade träd och kullar. Synd dock att dom dragit vägar tvärs genom parken, ingen som tänkte på att det förstör känslan av en park?



I parken fanns fina polishästar! Jag undrar bara var dom har stallen och var går hästarna på grönbet?




Hur kul kan man ha på en toa i Central Park?
Svar: Jävligt kul! Speciellt då toasitsen är lägre än själva dörren in på toan. Så man ser precis vad den andra gör.

 

 

Man kunde åka häst och vagn i parken, vilket vi tyvärr inte gjorde. Men hästarna var otroligt fina och till synes väldigt välskötta! Vi såg också en traditionell "School Bus" på väg till American Museum of Natural History, jag har inte lyckats säga namnet på det museet rätt än, och jag gissar att det blev fel igen, men det är där det finns dinosaurieskelett. Vilket var häftigt att se! Nicklas har alltid gillat dinos så han blev överlycklig!

 

 

Det häftigaste med parken var att se byggnaderna runt om, den är så tydligt utskuren. På bild ser vi också Nicklas och Sofia utanför "Vattenrestaurangen". Jag vill minnas att det var där Carrie och Big äter lunch i Sex and the City. Rätta mig om jag har fel.

 

 

 

Utanför Harry Potter utställningen. Undra jag om det är originalbilen ovanför ingången? På nästa bild har vi självaste American Idiot teatern - där Green Day själva spelade samma kväll som vi var där. Gissa om syrran grät!

 

 

 

Sedan har vi underbara Times Square och den kända Colaburken (som visst var grön precis när jag fotade). Och så självklart måste man ta en bild på Bank of America!




Det var allt från New york för denna gång, nu har vi tagit oss till flygplatsen (efter ännu en taxifärd som man trodde skulle sluta med döden). NASHVILLE NÄSTA!


Kommentarer
Postat av: Gardenhouse

Hur kul hade inte vi... Längtar tillbaka!

2011-05-11 @ 11:28:40
URL: http://gardenhouse.blogg.se/
Postat av: Gardenhouse

Gud vad jag grät! Jag inte bara grät, det forssade floder från mina ögon! Lyckligaste och hemskaste stunden i mitt liv

2011-05-11 @ 17:59:50
URL: http://theresengbergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0