Second hand - ger gamla saker nytt liv

Hur kan second hand någonsin bli dåligt? Det är ju där man gör dom riktiga fynden! Jag skulle vilja arbeta på Erikshjälpen eller Myrorna, då skulle jag må alldeles prima! Eller kanske starta en egen second hand butik, det vore ju ännu bättre! Haha!

I vilket fall som helst så tog jag mig en tur (okej, två turer) på Erikshjälpen i veckan och för att visa lite av det jag införskaffade så tog jag en bild, alla dessa prylar ska gå att köpa i min bod till sommaren, ska jag också passa på att säga, om jag inte tar dem själv, mohaha.

Vad är då priset för dessa grejer kanske ni undrar?
Jo..

Bänk: 28 :-
Tyget i bakgrunden: 6 :-
Kudde: 5 :-
Filt: 8 :-
Fodral till vinflaska: 10 :-
Dukar: 2 :- styck
Krukor: 3 :- styck
Spegel: 3 :-
Te-sil (ligger i krukan): 2:-
Blomskottet är mammas!

Så totalt för detta kalaset så blir det: 72 :-

Det tycker jag ändå är rimligt, bänken var i fint skick, men grön, så jag målade om den. Skulle nästan kunna tänka mig att ha prylarna i min lill stuga, men den är ju redan full så det får nog gå till boden i alla fall. 

Och det bästa är att om man tar med sig något man tröttnat på hemifrån och skänker till Erikshjälpen så får man 10% rabatt på allt man handlar! Gå och gör det nu va!
 

Kommentarer
Postat av: Elin

När du öppnar måste jag kolla, fräsig du är :P

2009-03-27 @ 18:53:53
URL: http://wickedwonderboy.blogg.se/
Postat av: Sandra

Yey do it! :D

2009-03-27 @ 20:25:00
URL: http://sandraengbergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0