Ljusförhållanden

Jag vet att ljuset inte är bra, men idag har jag lagt ner timtal på att förstå mig på ljus och inställningar för bra ljus vid plåtning. Detta var det första ljusförhållandet jag provade, fungerade inte bra, men jag tänkte att jag skulle lägga upp bilden ändå så man ser skillnad sedan om jag lägger upp fler. Jag gillar den lite ruffiga stilen, men ljuset som jag använde mig av vid det här tillfället var alldeles för okontrollerbart. Därav den vita frätningen. Vi får se vad som händer på nästa bild! 
     Det är klurigt, det där med ljus, inte för mycket, inte för lite, inte för mycket skugga, inte för lite, blixt eller lampa? Ska man utgå från dagsljus eller ett kolsvart rum med lampor. Det tar tid att klura på.
     Tro på fan, använde mitt standardobjektiv, 18-55, deet var länge sedan.




Queen Of Pearls


--
Sandra Engberg
Nikon D60
AF-S DX Zoom-Nikkor 18-55mm



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0