Jamen Glad Påsk!

Glad Påsk på er hela högen!

Idag har jag bara lapat sol på Fröstsjön, och pimplat. Haha, det var faktiskt på grund av det senare som vi åkte dit, tro det eller ej. Så vad hände mer där? Jo, jag fick en liten brunröd nyans i ansiktet och en massa mer fräknar, nu är nyansen borta och fräknarna kvar. YES.
     Farfar fick en utskällning av en försurnad gubbe på sjön för att han tog skotern dit (och ja, det är tillåtet med skoter på sjön och 99% av alla som fiskar där tar skotern dit). Gubbens kommentar var: Fiska klart nu och far ÅT HELVETE!

Japp!

Jag tappade också min plånbok uppochner i en vattenpöl idag. Fick hänga hundringarna på tork i bilen, kändes lite skumt, men det gick! Men varför alltid uppochner? Och varför alltid i en vattenpöl? 
     Vi åt en massa knyten med kött och potatis, sen åt vi tjockt tjorv med bröd (korv med bröd) och hallonläsk. Mumelimums!
     Nu när man har duschat, sett en film (Prime, och den var okej) och fått i sig en Fox (eller två) så sitter man och bloggar för att få tiden att gå tills det bjuds på mat på våningen under. Farmor fyller 60år idag och vi är 14 hungriga vargar som vill ha mat! Det är tur att vårt hus i Tännäs är stort så vi ryms allihopa. Det är liksom, rött, högt och mysigt. Kanske inte värdens snyggaste, eller världens modernaste, men absolut världens bästigaste! 

Nu hör jag att det ropas i trapphuset. Tydligen är det skumpa på gång!

Idag ska jag ta och skicka en extra varm hälsning till mina vänner, bara för att. 
Och Evelyn: Jag hoppas att att du laddar inför nästa vecka och Stockholms-resan! Jag ska försöka ringa dig ikväll, om jag hittar en fungerande telefon, vill säga! 

Kommentarer
Postat av: Sussi

Visst är det hälsosamt och stärkande i fjällen! Synd bara att du hann smitta syrran... Jag kan väl få slippa? Snälla! Är du med på en längdskids utmaning i morrn? Törs du...

Hoppas pengarna torkar innan stockholms resan...

Kram Mammma

2009-04-12 @ 00:06:37
URL: http://gardenhouse.blogg.se/
Postat av: Sandra Engberg

Ta och stoppa upp dina längdskidor någonstans! Det är alldeles för farligt! Haha, det enda jag skulle vilja göra med ett par längdskidor är brasved!



Och vet du vad? Pengarna har torkat! YEY!



2009-04-14 @ 16:23:36
URL: http://sandraengbergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0