Grissnack

Allt detta sviniga snack och grisar. Missförstå mig rätt, men en bild är inte hela sanningen. En bild är som ett citat - INTE HELA SANNINGEN. Jag förbannar alla citat som plockas från lite olika håll och sätts ihop till sågot som man säger är en sanning.

Och var jag nu än ser så är bilden på en död gris i en box med andra grisar mitt framför mig - ja ni kan knappast ha missat den själv. Jag vet inte vad sanningen bakom bilden är, men ett alternativ är att bonden lämnade stallarna på kvällen - en gris dog (en naturlig död) - bonden kommer tillbaka på morgonen och upptäcker det och tar bort den från stallet. Det är klart att grisen inte ser så fräsch ut efter en natt på golvet i en stia, eller? Inget onaturligt med det tycker jag. Men som sagt - jag vet inte heller hela sanningen.

Kommentarer
Postat av: Evelyn

Det håller jag med om! Tror inte att alla 90 (?) gårdar som anmälts och alla 40 (?) gårdar som blivit avstängda har gjort fel. Dock så har säkert några gjort det. Liggsår och infekterade tuggade svansar uppkommer ju tyvärr inte över en natt..

Tråkigt att media förstorar upp allt efter att ett par bilder kommit fram, utan att det ens gjorts en grundlig undersökning! Missförstå mig inte dock, jag tycker att det är BRA att gårdar inspekteras så att de som inte sköter sig upptäcks!

undersökningarna borde dock grunda sig på mer än en bild och gärna vara gjorda över ett par veckor åtminståne, för att man ska kunna avgöra vilka åtgärder som görs på gården, t.ex vad man gör med en död gris. Tas den undan när den upptäcks, eller ligger den kvar flera dagar?

2009-12-02 @ 12:58:19
URL: http://gukoret.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag kan bli galen på folk som ska hålla på att överdriva - ja det finns säkert de som missköter sina djur till en viss del - men långt ifrån alla de som blev anklagade nu. För det första så är det redan så pass mycket undersökningar att alla dessa gårdar omöjligt skulle kunna missköta sina djur på det viset - dessutom så finns det så pass många knepiga och egentligen omöjliga lagar för att få stöd och så att det heller inte vore möjligt - då det också kollas på gårdarna med jämna mellanrum.



Och att sedan hänga ut folk som djurmisshandlare på grund av några sketna bilder som egentligen hade kunnat komma varhelst ifrån är ju fruktansvärt! Ta reda på sanningen innan man yttrar sig tycker jag! Jag läste i nya Land-tidningen att bilder på en gris som hade någon typ av ögonsjukdom (ett rinnigt öga helt enkelt) stod i en sjukbox när bilden togs. Får djur inte ens vara sjuka längre? Vi har kommit till ett läge där normala ting har blivit en orimlighet för många. Det jag undrar nu är om dessa personer som ingår i Djurrättsalliansen faktiskt vet någonting om djur? Tja de vet de säkert men ibland undrar man.



Jag håller med dig Evelyn om att de gärna får göra större och längre undersökningar för att hitta de som verkligen gör fel. Men häng förbövulen inte ut dem som inte har med det att göra - för då blir jag arg, mycket arg.

2009-12-02 @ 19:35:55
URL: http://sandraengbergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0