Intjo

Farmor och farfar for iväg till Skåne för att köpa en ny besättning köttdjur, Aberdeen Angus och Islandsfår. Hem kommer de också med en häst, för att jag sa att de gärna får köpa en fin häst om de hittar en. Hästen är ett högt kallblod med rufsig man och något nyfiket i blicken. Det är kärlek vid första ögonkastet. Farmor säger att han heter Intjo, själv tycker jag att det låter lite knepigt, men låt gå. Jag provrider min nya ögonsten och märker att han är känslig på hjälperna. Men jag är precis och vi fungerar till slut bra tillsammans.

Otroligt hur detaljrikt man kan drömma. En glimt av framtiden?


Kommentarer
Postat av: Mia

Å en egen häst! Vad mysigt, låter ju som en dröm att rida runt på fältet uppe runt gården : )

2009-12-01 @ 16:30:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0