Getsnack och uppdatering tre

Igår tänkte jag slå till på att köpa en get. Det var en kvinna på blocket som sålde fem getter, var för sig eller alla fem tillsammans. Jag tänkte, skitbra då kan jag köpa en get och ha tillsammans med fåren! Jag skriver ihop ett mail och frågar om det är honor, för att försäkra mig om det inte är någon efter kvinna som egentligen har fem bockar, men skriver getter. 
En del av det långa svaret blev (och detta får mig att koka):

"Ja, det är honor. Du vet det heter getter om det är honor. Hanarna kallas bockar och deras ungar kallas killingar om du inte visste det."

Far åt helvet säger jag. Jag är ingen efterbliven stockholmare heller.
Det blev ingen get. Dom var sålda. Kanske var det tur så hon inte hade fått en blåtira.

Såå, ursäkta min korta stubin! Här kommer istället uppdatering tre på mitt porträtt av min syster!
Nu har jag gjort någon form av grund till håret. Men nu måste även det torka till lite. Igår kväll gjorde jag även anteckningar på vad jag ska ändra i ansiktet. Så jag ska nog försöka ta tag i det också.



Så är det!

Kommentarer
Postat av: Sussi

Heja på Sandran det blir jätte snyggt!

2009-02-16 @ 22:26:27
URL: http://gardenhouse.blogg.se/
Postat av: Elin

Hallå goding, tjwesigt jobb som vanligt =) du jag funderade på målningarna, jag har kommit på att jag vill ha en bild på min ponny häst också så nu blir det fyra totalt. Kan inte du och evelyn dela upp vem som vill göra vad, jag litar ju på er! Hör av er när ni har bestämt er så kan jag maila bilderna och så kör ni när ni har tid, blir det bra? =)

2009-02-17 @ 22:08:56
URL: http://wickedwonderboy.blogg.se/
Postat av: Sandra

Tackar! :)

Det blir jättebra det! :) Vi hör av oss snart!

2009-02-18 @ 07:20:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0