Jobb och kanin

Sisådär ja, nu har man skaffat sig ett vick-jobb! Bra mycket bättre än inget alls. Blir inkallad så fort det blir en lucka nu. Och vart då kanske ni då undrar? Och då svarar jag på DAGIS! Närmare bestämt Vårbackens förskola! Jag har då aldrig varit med om något underbarigare! Små barn som ilar omkring överallt, jättegod mat som lagas på plats (för en gångs skull), rita, måla, rulla i snö, läsa sagor, torka näsor, bygga lego, kasta boll, byta blöjor, klä på, klä av, natta och väcka! Jag kan inte tänka mig ett bättre ställe att vicka på! Jag är så lycklig!
     Dom andra fröknarna är jätte rara och hjälpsamma och det har inte varit något problem alls! Har jobbat i tre dagar nu och samlat på mig många timmar på få dagar, passar bra i min kassa det! Tack så mycket Sofia för tipset! 

Jag är bara så exalterad! Att man ens kan få betalt för något som är så kul?!

Nu till en annan nyhet, som vore en nyhet om inte min kära mor redan hade läckt ut den! Jag tog och köpte den mest näpna, underbara, kolsvarta, mjuka, fina, pumsen till kanin på Djurkompaniet i Tisdags! Hon heter Picconet Jane, eller Jane kan man ju också kalla henne om man inte orkar eller minns hela namnet. Hon hade blivit fast på Djurkompaniet och såg mer eller mindre livrädd ut. Jag satt med henne en stund på kvällen när jag och Evelyn målade på kompaniet. Hon satt livrädd i hörnet längst bort. Jag såg på henne och började prata. Det gick kanske 4 minuter och sedan satt hon inom räckhåll så att jag kunde klappa henne. Jag tror hon uppskattade lite uppmärksamhet och lugn samtidigt. Inte bara uppmärksamheten man som djur lär få ideligen på en djuraffär. Hon nästan sa till mig att hon ville följa med mig hem. Och jag behövde inte tänka två gånger. Lite pengar senare så for hon hem med mig i en låda och ni skulle bara se förändringen nu! Räddisen är nu tuffingen! Man kan lyfta henne hur lugnt som helst och hon skuttar väldigt gärna runt bredvid en om man låter henne gå lös. Hon till och med ger sig på Arrak som är mer än nyfiken hela tiden. Det är min lilla gullgosa, igår satt vi och tittade på film med Tessan. Eller Tessan och Jane såg och jag sov. För att vara ärlig. Men hon satt så snällt och stilla i mitt knä att man knappt kunde tro att det var samma kanin som jag plockat upp på Djurkompaniet! 
       Så alla ni därute! Om ni ska köpa en kanin, varför lämnar ni då kvar dom gosigaste? Dom vill inte sitta kvar där livet ut! Och förrästen, ska ni köpa en kanin så åk till Djurkompaniet (smygreklam) för dom har dom mest bedårande kaninerna nu, och medan ni ändå är där så kan ni ju granska väggarna också som jag och Evelyn har målat!  

(Bilder på Picconet Jane kommer snart)

Kommentarer
Postat av: Veckans Modellbilder

Hej!

Har hittat till din adress från Fotosidan. Vi är också där båda två. Kul läsning du har. // S-O

2009-02-19 @ 16:46:09
URL: http://stigove.blogg.se/
Postat av: Sandra

Där ser man! Tjenare på dig också Stig-Ove!

2009-02-19 @ 21:06:35
URL: http://sandraengbergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0