Nya idéer, nya möjligheter

Idag har jag varit hos morfar. Jag följde med honom och åt på Allégården dit han brukar gå varje dag. Jag blev nog presenterad för halva matsalen och morfar bara smilade. Haha, han tycker nog att det är kul att få visa upp sitt ena barnbarn! Och efter mycket god mat så sa vi hej då till alla och gick till hans lägenhet. Jag hjälpte honom att dammsuga, skura golven och damma alla hyllor och lister. Han blev så glad så! :D Sedan gick jag till apoteket en sväng åt honom och kom tillbaka lagom till lite fika. Jättehärlig dag! Lite kvalitetstid med den äldre generationen!

Sedan gick jag på Myrorna en sväng, hittade en tidning med klädmönster för två kronor och ett mänster på en kjol och jumer för 3 kr. Jag köpte dem.
     När jag kom hem senare så visade jag dem för mamma och hon säger;

-  Men minns du inte att du fick en hel låda med sånnadär mönster av mormor för något år sedan?

Oh God! Det hade jag glömt! Lyckan var fullkomlig! Jag ska nog sy nu någon dag framöver. Det är ju så himla roligt! Tar upp mitt gamla intresse lite granna så får vi se var det leder. Kanske till en jacka eller en klänning?

Kolla in mönstren, så jävla snygga:












Och så en liten notering bara (som inte pappa gillar):
Jag borde nog fria till killen på fotoavdelningen på Media Markt.

Kommentarer
Postat av: Elin

Hallu goding, vi nåste hitta på något nu när amandis är hemma! sen tycker jag du och jag ska börja ha en syjunta, försöker sy en undertjol i tyll och tänker ge mig på en smal i spets sen :D så kan vi dricka kaffe i små koppas med mormors mönster på.

2009-01-28 @ 11:55:17
URL: http://wickedwonderboy.blogg.se/
Postat av: Sandra

Haha, syjunta for the win! :D

Ja klart vi måste hitta på något nu när alla är samlade, någon idé om vad vi ska göra? :)

2009-01-28 @ 12:02:59
URL: http://sandraengbergs.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tänk att mamma har bättre minne än dej... det du! /Mamma

2009-01-28 @ 13:36:21
Postat av: Sandra

Tss.. Men jag är åtminstone inte döv, alla gånger någon försöker prata med en!

2009-01-28 @ 17:22:04
URL: http://sandraengbergs.blogg.se/
Postat av: Amanda

Den översta bilden ser ut som du sandra^^ värsta snyggingen ;) grrr a bossi bobob:*

2009-01-28 @ 21:58:10
Postat av: Sandra

Hahaha! Man tackar! :D Jag håller faktiskt på att sy den, men efterson jag inte vill/är så bra på att sy dragkedja så kanske jag tar av "kjolen" igen och gör det till en liten jacka istället :D Vad tror du?

2009-01-29 @ 06:43:40
URL: http://sandraengbergs.blogg.se/
Postat av: Theres

jag tycker den blev jätte fiiin, den pasade jätte bra på dej :):)

2009-01-29 @ 14:03:47
Postat av: Sandra

Tackar! :D På med lite knappar bara så är den fit for fight! :D Jag daskar upp en bild på det sedan.

2009-01-29 @ 16:01:44
URL: http://sandraengbergs.blogg.se/
Postat av: carina

Hejsan Sandra...nu är jag inne o tjuvkollar lite hos dig igen.

Det är svårt att hålla jämna steg med dej när det gäller skapande....finns det inga begränsningar?

Du vet att jag tycker att det är en bra idee med en typ av utställning hos er i sommar.

Producera på du bara!

Läckra mönster föresten.



2009-02-03 @ 23:32:19
URL: http://lillavran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0