Tro om det är Originalare jag ska bli?

Har nu suttit ungefär en heldag och kollat runt efter olika utbildningar. Det finns en som jag verkligen har fastnat för, och det är en där man utbildar sig till originalare. Och det är, för dom som inte riktigt har kläm på det, som följer:  "Du blir experten inom produktion för reklam, som ser till att bild och text blir grafiskt och tekniskt rätt för leverans till tryck." Om man nu ska uttrycka det som dom själva på hemsidan. Haha. Men det verkar riktigt roligt! Man arbetar med Adobe-programmen så som Photoshop, InDesign och Illustration. Kan det bli roligare än så?
     Det finns så mycket jag vill göra. Tusen miljoner grejor. Ska snart sätta ihop en "100 saker att göra innan jag dör" lista. Men om man ska tänka "jobb-mässigt" så är väl detta ett alternativ kan jag tro. Om jag kommer in. Man jag tänker söka i alla fall, även om den är i Stockholm. Man får väl bli "roomie" med någon gammal tant eller så! Så det blir nog (om jag kommer in) originalare + fotoutbildningen i Hola (om jag kommer in). Det verkar rätt just nu i alla fall. Jag söker så får vi se! Plugga på 125 % måste ju vara en baggis om intresset finns?! Foto kan knappast bli jobbigt!

Pratade med Sofia om att vara Au Pair, hon har varit det i Bryssel, men sa att jag borde åka till USA och prova det! Det är tydligen hur läckert som helst, vilket jag inte tvivlar på. Jag ska kolla upp mer om det!

Tjohoo för framtiden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0