Typiskt jag då

Håhå, vi var till Blåberget som sagt, soptippen alltså. Och det visade sig att det var secondhand där! JOOHOO! Lyckan var total, det var bara möbler, men lika kul är ju det. Jag råkade visst hitta en soffa/bänk grejsamojs som jag skall åka och köpa imorgon då jag glömde att ta med mig plånboken, haha. Den kommer att passa perfekt vid fotändan på sängen (jag har alltid velat haft en bänk på det viset). Den är röd stilig och elegant. För att inte tala om perfekt.

Något annat som är perfekt är denna dagen, hittills i allafall. Jag och min far har städat och städat och städat i lagårn (ska jag skriva ut ladugården?). Det blir bara finare och finare. Och medan han gick och planerade för tvätt rummet bredvid mjölkkammarn så strosade jag runt och planerade (tyst för mig själv) hur jag skulle städa ur hästboxen i storstallet, var jag skulle ha sadelkammarn, var man kan tvätta pållar, var man kan lagra hö närmare än på hövinden och hur man måste dra om rören för att allt ska fungera. Extra glad blev jag när jag såg att matkoppar, grimskaft och kedjor med hakar för att ställa hästar i stallgången fanns kvar sedan stuteri tiden. Det blir en lätt match att övertala dem att skaffa en häst så snart jag fått tillräckligt med tid, ork och pengar, hur lång tid det nu må ta.    

Jag skulle också vilja slå ner två pålar i backen med en tredje påle äver så att man kan binda hästen utanför om man kanske vill sadla i solsken eller så. Det ser fint och trivsamt ut tycker jag.

Ungefär som på bilden som jag hittade på google:


 





Nu ska jag iväg och se på New Moon, syrran håller antagligen på att spricka vid det här laget.  


Kommentarer
Postat av: Theres

Hahah! Jadu! Jag döör! :D

2009-11-21 @ 13:18:49
URL: http://theresengbergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0