Ett snabbt ansikte

Har ni någonsin funderat över hur ett snabbt ansikte ser ut?

Jag gillar att ligga och skissa på kvällen, samtidigt som jag ser på någon serie eller film. Efter kanske halva filmen blir jag enormt trött (det slår aldrig fel). Men ändå försöker jag att skissa in till sista sekunden innan jag somnar för oftast så blir resultaten allra bäst då, och på morgonen så sliter jag alltid nyfiket åt mig skissboken och kollar med nya klara ögon på det som jag skapat. Det är som rena rama julafton!

Här är gårdagens verk, ett snabbt ansikte, det tog cirka 30 sekunder att skissa. Sedan är den inscannad och lite färglagd i Photoshop.


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Sv: Tack! Vad roligt att höra!

Jättespännande med snabba skisser.

2009-10-13 @ 16:25:29
URL: http://ruejaas.blogg.se/
Postat av: Weronica - Med Livet Som Insats

Riktigt häftigt, det ser verkligen konstnärligt ut! :D

2009-10-13 @ 17:41:18
URL: http://weris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0