Snö och julklappar

När vi var i Tännäs - och jag ska berätta mer om det - så kom det en hel massa snö. Japp, ni läste rätt.

Landskapet färgades vitt och jag njöt (vilket mina fötter inte gjorde då de huttrade omkring i sommarskor - fast det gör de ju alltid). Det var så vackert att vakna i den gamla gästsängen som en gång tillhörde min gammelmormor. Allt var vackert. Reflektionerna som dansade in genom fönstren och försäkrade om att snön ännu låg över markerna, de udda prydnaderna som står radade runt om i huset som tillsammans bildar en helhet med hög mysfaktor, kaffekopparna som stod på bordet där jag, mor och far lämnade dem kvällen innan. Kan man annat än att älska det enkla i livet?




Nikon D60 - Nikkor 18-55mm

 

När jag sett all denna snö och med tanke på att jul skall firas på denna underbara plats så började jag på riktigt att fundera på julklappar. Detta år skall vi inte skämma bort varandra med onödiga klappar som alla andra år. Detta år skall vi sätta en gräns på priset och ett krav på tanken. För utan tanken finns ju ingen mening med klapparna alls.

Jag har beställt lite grejer via Internet för att sedan grejsamojsa till det på mitt eget sätt och jag anar att mina klappar kommer att bli omtyckta - på grund av tanken. Jag har funderat och funderat och detta är något ingen av dem kan finna själva - eller köpa sig själva. Faktiskt är jag ganska nöjd.

 


Kommentarer
Postat av: Neha

Nej det kan man inte, det enkla livet är ofta det perfekta livet

2009-10-05 @ 19:55:42
URL: http://nehaexponerar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0