Pudeltrimmning

Jo, idag har jag (och delvis mamma) trimmet Arrak. Vår "lilla" pudel blev snyggare än någonsin. Vi brukar trimma med ett skär på 9.5 mm på kroppen, men det blev för slött så det tovade bara ihop sig. Shit tänkte jag och tog skäret på 1.5 mm istället. Så nu är han en riktig korthåring. Men lugn, lugn nu alla där ute som tror att pälsen verkligen bara blir 1.5 mm, det blir den inte, utan aningen längre.
     Jag tänkte visa er före och efter bilder, men det blir inte förrän imorgon. Nyaste nytt är också att nu när jag bott ensam en stund så inser jag att jag inte tänker bo utan en hund. Och jag vill heller inte sno Arrak för evigt från Stolpås-gården (men absolut så länge). Så jag kommer att köpa en valp till våren, antagligen också det en kungspudel. Så antingen till våren eller om det kommer tillfälle innan, det beror ju på sånt där. I alla fall så pratade jag med Evelyn och hon är också sugen på att köpa en hund till sommarn och hur roligt vore inte det om man kunde gå på Valp och Grundettan tillsammans? Jag hoppas att det går vägen för oss båda! Alltid roligare att göra saker tillsammans! 
    Men det kommer att bli mer skrivet om det senare, jag ska försäkra mig om att det är rätt ras jag väljer och vilken size det ska vara på den också.

Idag bjuder jag på en dörr:




    

Kommentarer
Postat av: Elin

Ja alla blir lyckliga hundägare :D

2009-09-06 @ 19:59:42
URL: http://wickedwonderboy.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ja, då kan vi gå på långa promenader i solnedgången tillsammans! ;D

2009-09-07 @ 12:41:48
URL: http://sandraengbergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0