Sandra tipsar om resemål

Till er alla från mig, ett litet tips: Besök Växbo Lin.

Det är skandinaviens enda linspinneri där de spinner i 100% lin. En otrolig upplevelse. Igår när det inte blev någon skola så åkta jag och fyra tjejer till på utflykt. Det blev till Växbo och det var underbart väder. Det kunde inte ha blivit mysigare! Vi hade våra kameror med och fotade för glatta livet!
     Vi besökte själva hjärtat av Växbo Lin, fabriken. Och självklart delar jag med mig till er:



Där fanns lin i mängder. Stora mängder. Ibland ser det ut som änglahår (och ibland som ljust The Grudge hår).




Det var rullar, lin och maskiner överallt. Det skulle lika gärna kunna vara tomtens julklappsverkstad så mycket som det hamrade, slog, puttrade och skrammlade där inne.




Den här supermaskinen lät värre än Carola och svingade sina armar i en rasanda takt. Notera att det även är trä involverat i denna maskin. Det ser inte allt för hållbart ut, men den fungerade, som bara den! Denna bilden ger den ingen rättvisa.




Resultatet är underbara lintyger i fina färgskalor.

Det kommer mer bilder från området utanför. Men man måste ju spara lite på det goda.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0