En häst till

Yes, grejen med att jag tecknar seriehästar för tillfället är att när jag var liten så älskade jag att läsa Min Häst tidningen och jag tyckte att Lena Furbergs serier var så väldigt mysiga och fina. På något sätt har det slagit tillbaka på mig nu och jag provar mig fram lite själv. Ifall det är någon där ute som undrar varför jag inte tecknar typ apor.




Lite annan teknik när jag färglade denna. Skuggstilen. Den blir mer och mer vanlig i tidningar. Inte för att jag vet hur proffsen gör, men jag försökte mig på en egen variant. Den är inte riktigt klar och bakgrunden är inget jag planerade att ha där när jag skissade. Den la jag till i Photoshop, därför ser den lika B ut som den är. Men jag känner mig själv, eftersom jag inte har tid att göra klart den nu så kommer jag inte göra det sedan heller, för då kommer jag att börja på en ny istället. Jo.


Kommentarer
Postat av: Sussi

Än så länge bara på bild... Snyggt!

2010-04-23 @ 21:52:01
URL: http://gardenhouse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0