Det där med kök

Jag kan knappast vänta tills jag till våren får börja flytta in i det lilla huset i Kvarsätt. Det skall bli roligt på många vis, speciellt för kökets skull. Det är ett underbart kök där. Kakelplattorna är rosa (hör och häpna) väggarna är ljusa med små pastella detaljer, köksluckorna är vita varav de tre luckorna ovan diskbänken har en glasruta, knopparna är stora och vita med rosor på och det finns även en gammal socker och mjöl behållare (ni vet en sådan med ett gäng glasbehållare som man kan ha olika slags torrprodukter i, som ofta finns i äldre hus och lägenheter). Det finns en svart gammal vedspis, fönster i ena hörnet av rummet som visar en utsikt över ängsmark och skog och i ena väggen är det utskuret ett fyrkantigt fönster in till vardagsrummet. Jag blir pirrig när jag tänker på det.

Jag vill inte visa några bilder för er än, utan jag vill visa hur det ser ut när jag har flyttat in och pysslat till det. Men ni skall få se några inspirationskök som kommer från google. Det finns så mycket fint att hämta från dessa kök.






Kommentarer
Postat av: Sussi

Förstår att du längtar... Det kommer nog att bli finigast och pyssligast ever...

Hoppas du kommer att trivas där!

2010-01-29 @ 22:52:42
URL: http://gardenhouse.blogg.se/
Postat av: ida ♥

snygg blogg :)

2010-01-30 @ 14:14:55
URL: http://idadejtarkameran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0