En annan tid

Ibland känns det som om man delar upp livet i delar. Det var då och det är nu. Det gör sig väldigt tydligt i min foto-mapp. Det beror delvis på kamerabytet, men ändå mest på tekniken, hur man ser på bilder och hur man har utvecklats. På ett vis gillar jag mitt gamla foto-jag. Jag var mer vågad i photoshop (antagligen för att fotografierna i sig var rätt kassa) och jag var inte rädd för att folk inte skulle gilla mina bilder. Allt var nytt och spännande. Man inspirerades av folk från hela världen på deviantART.com och man var inte rädd för att ta i. Det är jag inte nu heller, men på ett sätt så har man börjat att lära sig hur man egentligen skall använda en kamera nu, med ljus, histogram, linjer, uppbyggnad, fokus, blixtar, bakgrunder och allt annat. Men ibland vill jag inte göra så, precis så som jag blir tillsagd. Så då struntar jag helt enkelt i det. För om man gör som alla andra, då blir resultatet som alla andras.   

Här kommer några bilder från mitt äldre portfolio:













Alla bilder är tagna med min gamla kompaktkamera.


Kommentarer
Postat av: Sussi

Lika snygga nu som då!!!

2010-01-12 @ 17:23:52
URL: http://gardenhouse.blogg.se/
Postat av: Theres

Du har utväcklats en hel del, men jag håller med mamma. Lika bra då som nu! Good Work !

2010-01-12 @ 18:05:51
URL: http://theresengbergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0