Mer om serier

Idag skall jag åka och köpa lite fler pennor till mitt serietecknande. Jag behöver både en tunnare penna och en bredare än den jag har nu. Sedan skall jag ikväll skissa lite och börja fila på hur min serietecknar-stil ser ut. För det vet man ju aldrig förrän man har provat. Men naturligtvis är Lena Furberg och några andra kända serietecknare en klar inspiration.

Om jag i tillslut bestämmer mig för att prova på en serie så har jag faktiskt tänkt ut en story. Sådär lite mystiskt töntig och lite spännande som en hästserie skall vara. Haha, men det är inte säkert att jag kommer att ha användning för den.  




Här är en bild som Lena Furberg har tecknat. Hämtad från Google.


Kommentarer
Postat av: Sussi

Ja du kan då få ideer du, lycka till och teckna vidare bara. Får vi se i veckan hur det blir kanske?

2010-01-31 @ 15:09:09
URL: http://gardenhouse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0