Serietecknande

Jag har börjat att fundera en del över serietecknande sedan vi i veckan fick en uppgift i skolan om att göra en framsida till en serietidning. Det i sig är ju väldigt roligt, men att göra en serie är något jag alltid har velat prova på. Och även om det nu inte ingår i uppgiften så har jag börjat att klura på hur man kan tänkas gå till väga för att skapa en serie. Hur bygger man upp en? Vilka pennor använder man? Vilket program färglägger man i? Hur lång är en serie? Vilket format skall serien vara? 

När jag var mindre så läste jag alltid hästserietidningar. Ni vet, Min Häst, Penny, Wendy, Ponny och alla dom där. Och jag har sedan den tiden alltid velat göra en egen hästserie, så om jag skall prova på så kommer det bli en hästserie, så man kan pricka av en utav de där tusen barndrömmarna man hade. 


Här är en snutt från en gammal Min Häst, Serien handlar om "Broknäsflickorna" och bilden kommer från Google. 

 

Kommentarer
Postat av: Theres

Haha, ibland har du många roliga idéer! ;D Lycka till!

2010-01-31 @ 09:56:52
URL: http://theresengbergs.blogg.se/
Postat av: Neha

Lät som en rolig uppgift=)

2010-02-01 @ 00:52:18
URL: http://nehaexponerar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0