Ett tack!

Tack till Evelyn som gav mig kritik på mitt foto Blue på deviantart.com:




Detta fick mig att tänka på hur bra det är att få kritik, för om man inte få kritik så är det mycket svårare att bli bättre. Om ingen säger emot en så kan man fastna i ett träsk som man inte kommer ur. Tyvärr är det allt för få som vågar att ge kritik. Men jag ber er, gör det! Skriv vad det första ni tänker på är, eller vad ní kommer fram till efter att ha kollat en stund på en bild. Många fotografer kommer att jubla över era tankar varesig de är bra eller dåliga. Det kan jag lova.


Kommentarer
Postat av: Evelyn

Kul att det uppskattades! :)

Jag gillar att ge kritik, men många är så dåliga på hantera det (ej du såklart Sandra, det vet jag ju! :D) så därför har jag nästan slutat att ge kritik, för man få bara skit för det :P

Jag själv älskar att få kritik, precis som du! Kritik är inte dåligt så länge den är konstruktiv (kommentarer som "bilden är dålig -punkt-" ger ju t.ex. nada så länge man inte berättar VARFÖR den är dålig!) och det finns verkligen inget bättre än kritik om man vill fortsätta utvecklas frammåt! Får man ingen kritik så kommer man ingen vart, då står man bara kvar och stampar på samma fläck :P

Så faan, våga kritisera mer, folk! och lär er hantera det på rätt sätt!! :D

2010-03-22 @ 13:17:30
URL: http://gukoret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0