Amerika - New York sover aldrig (Del 1)

Det är med de klassiska bilfotobilderna Amerikaresan börjar. Det är då man börjar inse att man ska korsa Atlanten. Att man ska åka till andra sidan jorden.




Efter att ha bott på Ibis vid Arlanda så pirrade det bra när vi äntligen skulle iväg med planet. Naturligtvis fotograferade jag på planet med min pocketkamera som jag inte har packat upp än så de bilderna får ses vid ett annat tillfälle.
   Men vi korsade det stora havet med hjälp av Kapten Hall, han flög mestadels stadigt och landade oss prydligt i USA på JFK flygplatsen. Efter det flög vi fram i en taxi in mot Manhattan (japp, taxichauffören snodde på så Kapten Hall nästan låg i lä). Jag är glad att vi överlevde, trafiken är minst sagt vansinnig. Men vi nådde till sist Manhattan och checkade in på Hotel Edison på Times Square.
    In med alla saker fort som tusan och sedan ut för att se sig om!





Mäkta imponerande!




Inget är sig likt. Inte ens rödljusen. Vi är verkligen i ett annat land!





Och poliser till häst fanns det gott om, gissa om jag tyckte det var fantastiskt?




Starbucks ligger runt varje hörn. VARJE hörn.





Mamma Mia har spelats på Broadway i flera år, ABBA är större än vad man förstår.




Vi tog en rundtur i buss för att få se så mycket som möjligt av staden, den tog oss bland annat till Frihetsgudinnan:





Det är bara ett måste att ta en bild bredvid henne. Även om hon håller sig på avstånd.





En av New Yorks mest kända byggnader kunde man se från många platser, men vi for precis bredvid den en gång. Empire State Building:

 

 

En annan byggnad, eller kanske gata, som är otroligt känd för oss Sex and the City fans är "Carrie street". Det mysiga lilla kvarteret där Carrie bor. Jag måste erkänna att det kittlade lite i magen när vi svängde förbi där.





Vi fann också en polisbil ståendes vid en gata och blev tvugna att ta en bild bredvid den. USA:s polisbilar är ju inte som Sveriges - de är mycket häftigare!





Jag avslutar detta först inlägg från New York med en bild på Tes och Sofia i Central Park. En park som kommer att förtjäna många fler bilder. Den är nämligen otrolig!



Fortsättning följer...


Kommentarer
Postat av: Gardenhouse

Hur kul hade vi inte, snygga bilder och trevlig läsning =)

2011-04-23 @ 22:40:42
URL: http://gardenhouse.blogg.se/
Postat av: Mia

Åh vad kul att se bilder. Nu ser jag ännu mer fram emot min resa till NY i slutet av augusti! Kommer ju att bli alldeles fantastiskt!!!

2011-04-27 @ 09:29:12
Postat av: Theres

Fan vad roligt vi hade det! :D

2011-04-29 @ 08:45:55
URL: http://theresengbergs.blogg.se/
Postat av: Theres

Hahaha, måste skriva igen. Jag såg nu hur otroligt skön näst första bilden var. Mammas min, jag älskar den. Sen är din Empire State bild fruktansvärt snygg ;)

2011-05-09 @ 07:35:26
URL: http://theresengbergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0