Amerika - Drömmen om Nashville (Del 3)

Nashville är mina drömmars stad! Nästa gång jag far till Amerika ska jag antingen åka till Nashville i två veckor eller åka till en ranch och skrutta runt där i en westernsadel. Det är liksom det som är det bästa med detta land i fjärran. Country. Western.
Det var med en obeskrivlig glädje som vi landade i denna drömstad. Vi tog våra hyrbilar och körde (låter mycket lättare än vad det var) in till Music Valley Village, där vi skulle bo. Tänka sig att få bo precis i musikkvarteret, alldeles intill Grand Ole Opry, världens mest kända countryscen!



Det var så häftigt att jag nästan höll på att dö. Och jag skojar inte!



Vi bodde på ett otroligt fint hotell. Detta är mitt och Tessans rum.

 

Första kvällen gjorde vi oss iordning på mamma och pappas rum och tog sedan en taxi in till Nashville centrum. Där gick vi runt i olika butiker och bara stormtrivdes! Och musik hördes överallt!



Jag skulle kunna bo här. Fast på en ranch utanför, såklart.

 

 

Vi gick in på en krog och jag beställde in en härlig kycklingmacka. Det jag då inte visste var att denna kyckling skulle göra mig sjuk. Mycket sjuk.

 



Vi gick in på ett ställe där det strömmade musik. Där satt två killar och spelade för fullt! Och antagligen såg vi väl lite udda ut där och antagligen lät det konstigt för dom när vi pratade svenska så dom undrade helt enkelt var vi kom ifrån. SWEDEN, svarade vi. Och tydligen är det inte allt för många svenskar som besöker dessa trakter, för något förvånade blev dom. Det blev iaf så att jag önskade en massa Brad Paisley låtar under kvällen, och dom spelade då bland annat American Saturday Night. Jag bara njöt! Så fantastiskt! (Och så snygga dom var).

 Sedan åkte jag hem till hotellet. Akut.



Dagen därpå hasade jag mig ur sängen först på eftermiddagen, tänka sig att bli matförgiftad när man är i sina drömmars stad! Jag har alltid en sån jävla otur! Men jag knatade på ute en stund och fick ett gänng bilder de underbara byggnaderna!



På Trail West köpte jag en äkta Cowboy-hatt. Lika som Brad Paisley har, stod det. Hur som helst så var den perfekt, helt perfekt! (Det kommer bilder på den i ett senare inlägg).

 

 

Pappa köpte också en snygg hatt och han passar ju helbra i den också! Trafikljusen är ju så häftiga i detta land, och så läckra i gult! Här är vi utanför Opryland.

 



Sedan bär det iväg från denna underbara stad. Det är med sorg i hjärtat, men det är ju inte så dumt att MEMPHIS är nästa mål. Men vägen till Memphis är lång och full av äventyr, som ni kommer att få ta del av i nästa inlägg. Den som väntar får se.




Kommentarer
Postat av: Gardenhouse

Men va f-n har du kort på smörgåshelvetet!

2011-05-11 @ 18:09:34
URL: http://theresengbergs.blogg.se/
Postat av: Louise

Gud så häftigt! Jag vill också åka till USA! :)

2011-05-11 @ 20:11:38
URL: http://louiisea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0