Amerika - Vägen leder till Södern (Del 4)

Så sitter vi i bilarna och är på väg mot Jackson och Memphis. Vädret är strålande, jag är sjuk, farmor är trött och pappa vet inte hur han ska köra. Men vi är på gott humör och det är ett fantastiskt landskap runt om oss! Det är inte som att åka E4:an till Huddik, direkt.



Det är långtradare överallt, och dom är stora. STORA. Och helt klart dubbelt så långa som i Sverige. Här är det heller inga platthuvar som gäller, utan störst är bäst. Och allt är stort i Amerika!




Jag knappade in adressen till Jackson i GPS:en (som jag förövrigt hittade svenskt språk på också), och pappa åkte dit tanten sa. Här ser vi farfar som sitter och håller koll på läget.



I mitten av bilen hade jag och syrran skoj.



Även om jag mådde lika dåligt som det ser ut på bilden (japp, jag sitter med en påse i handen).
Här kan ni se min cowboyhatt iaf! Så stilig i brunt (vilket även matchar bootsen jag kommer att köpa senare på resan).



Efter någon timme så svänger vi av mot Jackson (du har så underbart god smak på hundnamn Evelyn! Jag tänkte på Jackson när jag for till.. Jackson..).



Ett av ställena som jag längtat som mest till, Casey Jones: The Old Country Store.
Ett matställe som verkligen kändes country och western, även om det var dåligt med häftiga kläder på invånarna. Men dom utmärkte sig definitivt på ett annat sätt. Dom var nämligen så tjocka att jag mådde illa. Och nu pratar jag inte småfet-banta-inför-sommaren-som-vi-svenskar-gör, utan här fick man nästan skämmas för att man var smal (även om jag inte är en pinne). Man fick passa sig så man inte blev intryckt i en vägg av ett arsle om man försökte passera någon. Då hade man kunnat dö.



Visst är stället fint?
Man borde bygga något liknande i Sundsvall (utöver Railway Saloon).



Nicklas njöt i sin Hatchbacks t-shirt.



Det var en snuskigt stor buffé, med snuskigt mycket friterat. Men det var ändå väldigt gott!



När vi var proppmätta yrade vi runt i Jackson en stund (vilse).



Men sedan hittade vi motorvägen igen (lyssna aldrig på farfar när han säger SVÄNG HÖGER! utan sväng då vänster i stället). Till och med mamma och farmor höll sig vakna en stund när vi fortsatte mot MEMPHIS!



Kommentarer
Postat av: Gardenhouse

F-n vad kul vi hade det! Måste göras om med tillägg och bottag...

2011-05-17 @ 07:29:10
URL: http://gardenhouse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0